مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 13:502023-08-28سياسي

محرابیان: طرح های آبرسانی به دریاچه ارومیه تا دهه فجر به پایان می رسد


طرح ها و پروژه های در دست اقدام شامل طرح های آبرسانی و خطوط انتقال تا دهه فجر به اتمام می رسد و تلاش خواهیم کرد برنامه ای جامع برای مدیریت منابع آب تدوین و اجرایی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه ستاد ملی احیاء دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت دریاچه و برنامه های در دست اقدام برای احیاء آن ارائه شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اقدامات سخت افزاری برای احیاء دریاچه ارومیه نظیر اجرای طرح های آبرسانی، احداث تصفیه خانه و خطوط انتقال آب گفت: مهم تر از اقدامات سخت افزاری برنامه های نرم افزاری و غیرسازه ای است که باید در قالب مدیریت منابع آب و کنترل برداشت های غیرمجاز دنبال شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از آسیب های جدی به دریاچه ارومیه ناشی از برداشت های غیرمجاز و گسترش چاههای غیرمجاز است که باید برای مدیریت این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود.

مخبر با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای ارائه شده درخصوص مصرف 4,7 میلیارد متر مکعب آب برای محصولات کشاورزی، مدیریت منابع آب حوضه دریاچه ارومیه و تعیین الگوی کشت را گامی ضروری برای احیاء این دریاچه دانست و وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی بعنوان دبیر ستاد ملی احیاء دریاچه ارومیه را مکلف کرد در اسرع وقت و تا جلسه آت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرابیان: طرح های آبرسانی به دریاچه ارومیه تا دهه فجر به پایان می رسد

محرابیان: طرح های آبرسانی به دریاچه ارومیه تا دهه فجر به پایان می رسد