مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:202023-08-30سياسي

آخرین وضعیت ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» تشریح شد


مدیرکل پیشین ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آخرین وضعیت ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مدیرکل پیشین ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: پرونده پیشنهادی منظر فرهنگی ماسوله بنا بر نظر مشورتی و مصوبه شورای ملی ثبت آثار در سال 1400 برای دبیرخانه مرکز میراث جهانی یونسکو ارسال شد.

منظر فرهنگی ماسوله از سال 2007 میلادی در فهرست در انتظار میراث جهانی یونسکو قرار داشته و به لحاظ حفاظتی و مدیریتی از شرایط قابل قبولی برای نامزدی ثبت در فهرست میراث جهانی برخوردار بوده و است.

مصطفی پورعلی ادامه داد: ارزیابی میدانی پرونده از سوی شورای جهانی بافت ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) در تابستان 1401 توسط کارشناس اعزامی یونسکو انجام و بنا بر اذعان همگان، گزارش ارزیابی حائز جنبه های کاملاً مثبت سایت است، امری که ایکوموس جهانی نیز بر اساس آن در نظریه خود، به تأیید شرایط حفاظتی ماسوله اذعان کرده است.

مدیرکل پیشین ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی افزود: پرونده ثبت جهانی ماسوله، بسان سنوات پیشین در مورد دیگر پرونده های جهانی، در دفتر موسوم به دفتر تدوین پرونده های ثبت جهانی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» تشریح شد

آخرین وضعیت ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» تشریح شد