مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-11پزشكي

خطرات استفاده از قرص برنج در فصل برداشت خرما


کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: خطر استفاده غیرقانونی از قرص برنج و مسمومیت ناشی از آن سلامت کارگران و عموم جامعه را در فصل برداشت خرما تهدید می کند.

- حمید زنده بودی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هرساله با توجه به فصل برداشت خرما در استان، خطر استفاده غیرقانونی از قرص برنج و مسمومیت ناشی از آن سلامت کارگران و عموم جامعه را تهدید می کند.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: استفاده از قرص برنج به هر صورتی توسط خرما داران و کشاورزان در انبارهای صنعتی خرما و سایر محصولات زراعی ممنوع بوده و باید از روش های ایمن نگهداری محصول، نظیر سردخانه و بهسازی محیط استفاده شود.

وی گفت: با تأکید بر اینکه قرص برنج هیچ گونه استفاده خانگی ندارد افزود: قرص برنج علاوه برجذب از طریق دستگاه گوارش، به علت ترکیب سریع با هوا و ایجاد گاز فسفین توانایی ایجاد مسمومیت از طریق استنشاقی را نیز دارد و حتی مصرف مقدار بسیار اندک آن موجب ایجاد مسمومیت بسیار شدید می شود.

وی اظهار داشت: استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج سبب سوزش و التهاب بینی، دهان، حلق و مجاری هوایی، درد قفسه سینه، سرفه، تهوع، استفراغ، اسهال، درد عضلات، سردرد و سرگیجه و همچنین خطر مرگ فرد در مواجهه را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات استفاده از قرص برنج در فصل برداشت خرما

خطرات استفاده از قرص برنج در فصل برداشت خرما