مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 18:502023-08-26بين الملل

چین: توسعه بریکس، چند قطبی در جهان را تقویت می کند


وزیر امور خارجه چین روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که افزایش اعضای ائتلاف بریکس باعث می شود تا حرکت چند قطبی در جهان به پیش رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز جمعه گفت که توسعه اعضای بریکس، حرکت چند قطبی را در جهان به پیش خواهد بود و روابط بین الملل را دموکراتیک تر خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگلوبال تایمز ، وی در ادامه سخنانش گفت: افزایش کشورهای عضو بریکس توسعه نظام حاکم سیاسی و اقتصادی جهانی در راستای عدالت و عقلانیت بیشتر را تقویت کرده و نقش و صدای کشورهای در حال رشد و بازارهای در حال توسعه را در امور بین المللی بیشتر می کند.

  وانگ یی گفت: تصمیم دعوت عربستان سعودی، مصر، امارات، آرژانتین، ایران و اتیوپی برای پیوستن به پیمان ائتلاف بریکس، مهمترین رویداد نشست پانزدهم بوده و لحظه ای تاریخی در روند توسعه بلوک اقتصادی بوده است .

بعد از پایان نشست گروه بریکس در آفریقای جنوبی، سران روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی تصمیم به دعوت از 6 کشور برای عضویت در بریکس گرفتند.

بنا بر اعلام سیریل رامافوزا رییس جمهور آفریقای جنوبی، از اول ژانویه سال 2024 (11 دی ماه 1402) ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر، آرژانتین و اتیوپی رسما عضو گروه بریکس می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: توسعه بریکس، چند قطبی در جهان را تقویت می کند

چین: توسعه بریکس، چند قطبی در جهان را تقویت می کند