مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-08اقتصادي

برخورد مقتدرانه با صرافی های متخلف از ابزارهای تثبیت بازار ارز بود


به گفته عضو اتاق بازرگانی ایران اقدام اخیر بانک مرکزی با صرافی های متخلف در راستای اقتدار آن بود که به مدیریت بازار ارز نیز منجر شد و به دنبال آن جامعه صرافان برای برقراری تعامل با صرافی ها شکل گرفت.

- هادی تیزهوش تابان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: بررسی کشورهای مختلف نشان می دهد که باوجود حرکت دولت ها به سمت مقررات زدایی و کاهش نظارت در حوزه های مختلف حکمرانی، همواره سیستم های مالی از این روند مستثنی بوده و مورد اعمال مقررات دولت ها قرار گرفته و به صورت کامل رصد می شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر با توجه به تحریم و محدودیت های ارزی ناشی از آن شاهد تخلفات گسترده از سوی برخی صرافان بودیم که این مسئله سبب شد تا بانک مرکزی برخورد قاطعانه ای با متخلفان داشته باشد که این امر برای مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی اجتناب ناپذیر بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: بانک مرکزی مستقل و مقتدر که در تعامل با سایر بخش ها به اعمال سیاست های پولی و ارزی می پردازد یکی از ویژگی های اقتصاد توانمند است، اقدام اخیر بانک مرکزی با صرافی های متخلف در راستای اقتدار آن بود و ایجاد جامعه صرافان نیز در مسیر برقراری تعامل سازنده با صرافی ‎هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد مقتدرانه با صرافی های متخلف از ابزارهای تثبیت بازار ارز بود

برخورد مقتدرانه با صرافی های متخلف از ابزارهای تثبیت بازار ارز بود