مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 07:502023-08-26اقتصادي

رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند/ آب نیرو صرفا با نگاه برق محور رهاسازی می کند


رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند گفت: شرکت آب نیرو صرفا با نگاه برق محور آب سد گتوند را رهاسازی می کند.

- ایسنا/خوزستان رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان با انتقاد از رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند گفت: شرکت آب نیرو صرفا با نگاه برق محور آب سد گتوند را رهاسازی می کند.

مسعود اسدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زنجیره سدهای کارون در خوزستان قرار دارد اما مدیریت سد گتوند که آخرین حلقه زنجیره سدها در رودخانه کارون است، همچنان با شرکت آب نیرو در تهران است.

وی افزود: این شرکت منابع آبی را در خوزستان صرفا با نگاه برق محور استفاده می کند و نگاهی به بخش کشاورزی و آینده ای که ممکن است شرایط دشوار شود ندارد.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: میزان خروجی آب از این سد حدود 700 متر مکعب بر ثانیه است در حالی که بیشترین میزان نیاز پایین دست حداکثر 300 متر مکعب بر ثانیه است و این کار صرفا با نگاه برق محور در حال انجام است.

درخواست از استاندار برای پیگیری واگذاری مدیریت سد به سازمان آب و برق اسدی عنوان کرد: این مجموعه باید نسبت به استفاده از منابع آب استان خوزستان نهایت دقت و توجه را داشته باشد زیرا اگر در پاییز با کاهش نزولات آسمانی مواجه شویم در حوضه کارون با تنش آبی جدی مواجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند/ آب نیرو صرفا با نگاه برق محور رهاسازی می کند

رهاسازی بیش از حد آب از سد گتوند/ آب نیرو صرفا با نگاه برق محور رهاسازی می کند