مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 21:352023-08-25اجتماعي

«خسروی» بهترین مرز برای تردد زائران اربعین


مرز خسروی امسال با ارتقای زیرساخت ها و فراهم شدن امکانات برای دومین سال پیاپی میزبان زائران اربعین است و در این بین فضاسازی مسیر نیز رنگ و بوی اربعینی دارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- یحیی بیابادی: استان کرمانشاه به دلیل همسایگی با کشور عراق و داشتن 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق از دیرباز همواره مسیر تردد عتبات عالیات بوده و مردم برای عزیمت به عراق از این استان و از مرز بین المللی خسروی عبور می کردند.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه قرار دارد که پس از شکست داعش در منطقه و بازگشایی مجدد برای دومین سال پیاپی میزبان زائران اربعین است.

سال گذشته با فعالیت مجدد مرز خسروی حدود 500 هزار زائر از مرز خسروی عبور کردند و امسال پیش بینی می شود با ارتقای زیرساخت های مرزی و فراهم آوردن تجهیزات حدود 1.

5 میلیون زائر از این مرز عبور کنند.

طی ماه های گذشته جلسات ستاد اربعین در استان کرمانشاه با حضور وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین برگزار شد تا مقدمات پذیرش زوار به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

وقتی از کرمانشاه به سمت قصرشیرین حرکت خود را آغاز می کنیم در ابتدای مسیر پرچم های یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) در مسیر کرمانشاه تا ماهیدشت خودنمایی می کند و دل های عاشقان امام حسین (ع) را بیش از هر زمان دیگری بی تاب زیارت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خسروی» بهترین مرز برای تردد زائران اربعین

«خسروی» بهترین مرز برای تردد زائران اربعین