مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-10بين الملل

عربستان در اجلاس یونسکو به دنبال چیست؟


عربستان سعودی در حالی از امروز برای نخستین بار میزبان نشست کمیته میراث جهانی یونسکوست که این کشور قصد دارد به یک مقصد گردشگری جهانی تبدیل شود.

- عربستان سعودی در حالی از امروز برای نخستین بار میزبان نشست کمیته میراث جهانی یونسکوست که این کشور قصد دارد به یک مقصد گردشگری جهانی تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از المانیتور، چهل وپنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که از 10 تا 25 سپتامبر (19 شهریور تا 3 مهرماه) در ریاض برگزار می شود، پیش از این قرار بود در ژوئن 2022 در کازان روسیه برگزار شود، اما جنگ روسیه و اوکراین باعث شد برخی سازمان های فرهنگی جهانی در این مورد تجدید نظر کنند.

در ژانویه سال جاری، عربستان سعودی به عنوان رییس کمیته میراث جهانی انتخاب شد؛ کمیته ای که مسئول اضافه کردن فهرست سایت های حفاظت شده یونسکو، تخصیص کمک های مالی و اقدام درباره سوءمدیریت در محوطه های جهانی است.

جرالد فایرشتاین ، کارشناس ارشد دیپلماسی ایالات متحده امریکا در موسسه خاورمیانه در واشنگتن می گوید که میزبانی این کمیته به خودی خود یک ثروت گردشگری نیست، اما این فرصتی است برای عربستان سعودی تا آنچه را در زمینه حفظ میراث انجام می دهد، به نمایش بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان در اجلاس یونسکو به دنبال چیست؟

عربستان در اجلاس یونسکو به دنبال چیست؟