مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-11بين الملل

امسال سال شکست پروژه های آمریکا در عراق است


یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق سال 2023 را سال شکست پروژه های آمریکا در عراق توصیف و تاکید کرد که بسیاری از کشورها دیگر اعتمادی به واشنگتن ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، عدی عبدالهادی یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: آمریکا به دنبال پیاده سازی برنامه ها و طرح های مختلف در عراق است که هدف اول و آخر این پروژه ها تضعیف کشور به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: بی ثبات کردن عراق و تضعیف زیرساخت های این کشور به ویژه بخش های خدمات رسانی در زمینه انرژی و عدم توانایی دولت عراق برای پاسخگویی به درخواست های مردم برای دریافت انرژی و برق به عنوان اهرم فشاری از سوی واشنگتن علیه بغداد استفاده می شود.

عبدالهادی اضافه کرد: می توان سال 2023 را به عنوان سال شکست نقشه های آمریکا در عراق خواند؛ از ناکامی واشنگتن در مانع تراشی در مسیر توافق تهران-بغداد برای واردات گاز و فعال سازی مولدهای تولید برق تا خنثی شدن نقشه بحران سازی در عراق از طریق اهرم دلار و ایجاد آشوب اقتصادی در بازارهای این کشور در سایه افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی.

وی تصریح کرد: نقش آمریکا در خاورمیانه به صورت محسوسی در حال کمرنگ شدن است به ویژه آنکه بسیاری از کشورها دیگر اعتمادی به آمریکا ندارند زیرا این کشور را عامل اصلی بسیاری از بحران ها و رشد گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال سال شکست پروژه های آمریکا در عراق است

امسال سال شکست پروژه های آمریکا در عراق است