مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 05:302023-08-29بين الملل

کودتای نیجر، گام پایانی مرگ استعمار فرانسه در قاره آفریقا


فرانسه بزرگترین استعمارگر آفریقا که سه قرن بر 35 درصد این قاره سیطره داشت از کشورهای قاره سیاه یکی پس از دیگری رانده می شود که بعد اخراج از مالی، - بورکینافاسو، اینک دومینو به نیجر رسیده است.

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: با گذر واژه استعمار آفریقا بلافاصله نام فرانسه نیز به ذهن متبادر می شود؛ کشوری که به بهانه حفظ امنیت وارد خاک آفریقا شد اما با استعمار و استثمار، ثروت و معادن کشورهای مختلف این قاره را غارت کرد.

چندی پیش خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی ابعاد مختلف این استعمار و استثمار را مورد بررسی قرار داد و نوشت: جنایات و نسل کشی هایی که فرانسه در کشورهای تحت مستعمره اش به ویژه در قاره آفریقا انجام داده، وجدان جامعه جهانی را جریحه دار کرده است.

در این گزارش به قرن ها استعمار این قاره از سوی فرانسوی ها اشاره شده و آمده است: با آغاز استعمارگری فرانسه در سال 1524، این کشور بیش از 20 کشور آفریقایی در غرب و شمال این قاره را اشغال کرد.

35 درصد آفریقا نزدیک به 300 سال تحت استعمار فرانسه قرار داشته است.

در طول حدود پنج قرن استعمار فرانسه بر آفریقا و به ویژه پس از جنگ استقلال این کشورها در دوره بعد از جنگ جهانی دوم، آنان با سرکوب شدیدی مواجه شدند که در مجموع بیش از 2 میلیون آفریقایی کشته شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای نیجر، گام پایانی مرگ استعمار فرانسه در قاره آفریقا

کودتای نیجر، گام پایانی مرگ استعمار فرانسه در قاره آفریقا