مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 16:552023-09-04اقتصادي

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از 16 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات برداشت ذرت علوفه ای از سطح 16 هزار و 870 هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن جلیلوند با بیان اینکه آغاز برداشت ذرت علوفه ای از سطح 16 هزار و 870 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: امسال حدود 950 هزار تن علوفه سبز با قابلیت سیلویی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت تأمین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری های استان و استان های همجوار در راستای تأمین پروتیین مورد نیاز جامعه و تأمین امنیت غذایی، در سال جاری علیرغم مشکلات مربوط به کمبود آب خصوصاً در اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری دشت قزوین و همچنین کاهش شدید بارندگی ها، با توجه به برنامه ریزی انجام شده در راستای سیاست ها و اهداف پیش روی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین نهاده های دامی از منابع داخلی، در این میزان از اراضی کشاورزی استان قزوین اقدام به کشت ذرت علوفه ای شده است.

جلیلوند در پایان با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در سطح استان مربوط به شهرستان بویین زهرا است، یادآور شد: سیمون، BC، 703 و 704 مهمترین ارقام کشت شده در استان قزوین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از 16 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان

آغاز برداشت ذرت علوفه ای از 16 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان