مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 17:552023-09-09ورزشي

فیل های آفریقایی یکدیگر را به اسم صدا می زنند!


یکی از جنبه های آزمایش که تیم منحصراً به آن علاقه مند بود، این است که آیا فیل ها با صدا زدن یکدیگر با آواهای معادل نام، لحن صدای گیرنده را تقلید می کنند یا خیر.

- این قابلیت در گونه های دیگر مانند دلفین ها مشاهده شده است که می توانند با استفاده از تقلید صدا لقب صوتی خاص یکدیگر را یاد بگیرند و پس از شنیدن آن، واکنش نشان بدهند.

زومیت نوشت: هرچند صدا زدن دیگران با نام، قابلیتی منحصر به انسان درنظر گرفته می شود، پژوهشی جدید ادعا می کند که فیل های آفریقایی نیز از این توانایی برخودار هستند.

  استفاده از نام که در تمامی فرهنگ های بشری و زبان های مختلف سرتاسر جهان به چشم می خورد، امری مختص انسان است.

نام بخش بزرگی از هویت ما را تشکیل می دهد و به ما کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم؛ اما تا به حال استفاده از نام های شخصی برای خطاب کردن یکدیگر، امری منحصر به انسان در نظر گرفته می شد.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می دهد که فیل های آفریقایی وحشی می توانند یکدیگر را با آواهای خاصی خطاب قرار بدهند که معادل نام در انسان است؛ یافته ای که از نتایج جالب برای تکامل زبان حکایت دارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازآی اف ال ساینس، مطالعه ی جدید که در مرحله ی پیش انتشار قرار دارد و هنوز داوری همتا نشده است، آواهای فیل های وحشی ساکن دو منطقه در کنیا را تجزیه و تحلیل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیل های آفریقایی یکدیگر را به اسم صدا می زنند!

فیل های آفریقایی یکدیگر را به اسم صدا می زنند!