مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-30سياسي

فرصت 2 ماهه ارزیاب یونسکو برای تنظیم گزارش پرونده ثبت جهانی هگمتانه


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه ارزیاب یونسکو نظر مثبتی درباره پرونده ثبت جهانی همدان داشت گفت: فرصت ارزیابی و تنظیم گزارش پرونده ثبت جهانی همدان 2 ماهه است.

- محسن معصوم علیزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نظر ارزیاب یونسکو در بازدید از همدان در مورد ثلت جهانی هگمتانه مثبت بود اظهار کرد: ارزیاب یونسکو در پایان بازدید از تپه هگمتانه و مراکز تاریخی اعلام کرد سابقه طولانی همدان قابلیتی برای ثبت جهانی است.

وی با اشاره به اینکه ارزیاب یونسکو بر اساس محتویات درج شده در پرونده به داشته هایی که لازم بود رسید عنوان کرد: در مجموع نظر ارزیاب مثبت بود اما فعلا اعلام نظر نمی کند بلکه باید گزارش تنظیم شود و کاستی ها و مواردی که نیاز به اصلاح دارد، مشخص و سپس اعلام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه همدان ارزیاب یونسکو طی دو ماه فرصت دارد، گزارش خود در مورد همدان را تنظیم کند خاطرنشان کرد: در این مدت ممکن است سوالات، مستندات و یا جزییاتی نیاز باشد که باید در اختیارش قرار داد.

وی در بخش دیگر به تشریح برنامه حضور ارزیاب در همدان پرداخت و گفت: اول شهریور ارزیاب یونسکو وارد ایران شد و سپس در همدان حضور یافت و طی چهار روز از بافت تاریخی همدان بازدید کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت 2 ماهه ارزیاب یونسکو برای تنظیم گزارش پرونده ثبت جهانی هگمتانه

فرصت 2 ماهه ارزیاب یونسکو برای تنظیم گزارش پرونده ثبت جهانی هگمتانه