مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 14:102023-09-03فرهنگي

زبان «اربعین حسینی» فصل مشترک در فرهنگ و هنر است


زبان اربعین، فصل مشترک فرهنگ رسمی، هنر رسمی، فرهنگ عمومی و هنر غیر رسمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مجید امامی صبح امروز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه و موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم به دلایل مختلف اقتصادی یا اجتماعی از بسیاری عرصه های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله موسیقی فاخر، نمایش، هنرهای تجسمی، کتاب و کتاب خوانی و حتی هنرهای مردمی مثل نمایش عروسکی کمی فاصله گرفته اند.

وی افزود: زبان امام حسین (ع) و زبان اربعین، فصل مشترک فرهنگ رسمی، هنر رسمی، فرهنگ عمومی و هنر غیر رسمی است به عبارت دقیق تر هرچه از ظرفیت اربعین استفاده کنیم، سلیقه و رژیم غذایی فرهنگی جامعه را ارتقا می دهیم و فواصل ایجاد شده را جبران می کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: نمایش، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و شاعری، کتاب و کتابخوانی اگر بخواهد وارد زندگی مردم شود باید اربعینی باشد.

امامی با بیان اینکه از سال گذشته با دستور و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان و دستگاه های فرهنگی استان موکب های فرهنگی در پایانه های مرزی راه اندازی شد، تصریح کرد: قطعاً این مواکب درصدی از نیازها و شور مردم را در ورود و خروج از مرز پوشش می دهد اما یک تلاش است تا اصحاب هنر بیشتر و جدی تر با زندگی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان «اربعین حسینی» فصل مشترک در فرهنگ و هنر است

زبان «اربعین حسینی» فصل مشترک در فرهنگ و هنر است