مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 09:502023-08-30فرهنگي

وقتی «موسیقی» قصد خودنمایی ندارد/ تجربه فرامکانی در «بعد از رفتن»


مسعود سخاوت دوست آهنگساز فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به ارائه توضیحاتی درباره تجربه آهنگسازی برای این فیلم در قالب یک تجربه فرامکانی، پرداخت.

- مسعود سخاوت دوست آهنگساز فیلم سینمایی بعد از رفتن به ارائه توضیحاتی درباره تجربه آهنگسازی برای این فیلم در قالب یک تجربه فرامکانی، پرداخت.

مسعود سخاوت دوست آهنگساز فیلم سینمایی بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه کنندگی محمود بابایی که این روزها روی پرده سینماهاست، در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بحث ساختارهای اجتماعی در مولفه های موسیقی به شکلی که خود را نشان می دهد از عمومیت بیشتری برخوردار است.

اگر نخواهم از واژه های کلیشه ای استفاده کنم، مشکلات و پیچیدگی های روانی هر جامعه ای می تواند از الگوها و پارادایم هایی پیروی کند که نمود آن در خط صوتی و تعریف ملودی بارز باشد.

وی ادامه داد: احساسات و عواطف سوژه های اجتماعی عموماً از الگوهای مشابهی پیروی می کنند.

به همین علت تم های موسیقیایی هم می تواند این الگوها را از بستر جامعه برداشت و استخراج و با همان رویکرد ارایه کند.

آهنگساز بعد از رفتن یادآور شد: به دلیل آنکه از الگوها و پارادایم های یکسانی در جامعه به واسطه مشکلات و مواجهه اجتماع با آن برخوردار هستیم، این موارد هم مولفه های صوتی یکسانی دارند اما برای اینکه بتوانیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی «موسیقی» قصد خودنمایی ندارد/ تجربه فرامکانی در «بعد از رفتن»

وقتی «موسیقی» قصد خودنمایی ندارد/ تجربه فرامکانی در «بعد از رفتن»