مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 20:052023-08-28اقتصادي

قانون جدید چک تعداد زندانیان را کاهش داد


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: تعداد زندانیان مرتبط با چک دوسال بعد از اجرای قانون جدید چک به یک نفر در هر سه روز کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت به تشریح مهمترین دستاوردهای بانک مرکزی در حوزه فناوری در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در مرحله اول باید اجرای قانون جدید چک را باید نام ببریم که آغاز آن در دولت پیشین بود و در این دولت تکمیل شد و به نتیجه رسید.

وی افزود: سامانه محچک دیگر دستاورد مهم در این دوره بود.

به موجب این سامانه، به میزان چک برگشت خورده از حساب های فرد بلوکه می شود که اقدام بسیار بزرگی بود؛ زیرا نشان داد می توان بسیاری از امور را قضازدایی کرد و ذی نفعان چک بدون اینکه با قوه قضاییه و فرایندهای بوروکراتیک درگیر شوند به طلب خود می رسیدند.

وی ادامه داد: همچنین به موجب این قانون، زندانیان مرتبط با چک نیز کاهش بسیار چشمگیری داشتند، به نحوی که میانگین آن در سال 96 به 10 نفر زندانی در هر روز می رسید اما یکسال پس از اجرای قانون جدید چک به یک نفر در هر دو روز و دوسال بعد از اجرای قانون، یعنی امسال، این رقم به یک نفر در هر سه روز کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون جدید چک تعداد زندانیان را کاهش داد

قانون جدید چک تعداد زندانیان را کاهش داد