مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 19:002023-09-21سياسي

رتبه پنجم ایران در «نظام میراثی کشاورزی»


رییس موسسه پژوهش های اقتصاد کشاوزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون 78 نظام میراثی در 24 کشور ثبت شده است بیان کرد: ایران با چهار نظام ثبت شده میراث کشاورزی مبتنی بر قنوات در کاشان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان علی کیانی راد عصر امروز در حاشیه بازدید نماینده فائو از باغات گردو این شهرستان اظهار کرد: نظام میراثی مهم کشاورزی جیاس ابتکاری است که فائو البته توسط یک ایرانی به نام دکتر پرویز کوه افکن که از مدیران سابق فائو بوده در سال 2005 ارائه کرد.

وی افزود: هدف این نظام این است که یکسری از نظام های میراثی کشاورزی شامل تجربیات، محیط های فرهنگی اقتصادی اجتماعی که حول این نظام کشاورزی شکل گرفته و در طول زمان توسط آبا و اجداد حفظ و نسل به نسل منتقل شدند، در دنیا شناسایی و حفظ شوند.

رییس موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای ثبت هر نظام میراثی کشاورزی در دنیا وظیفه اصلی این است که یک تیم تحقیقاتی براساس پنج معیار فائو کار کند، گفت: معیار نخست اینکه این نظام میراثی کشاورزی نقش مهمی در امنیت معیشتی، غذایی، درآمد جامعه محلی آن مردم دارد.

وی دومین معیار تنوع زیستی کشاورزی که در آنجا وجود داشته و ثابت شود که از آن منطقه مورد نظر است، دانست و گفت: دانش سنتی و بومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه پنجم ایران در «نظام میراثی کشاورزی»

رتبه پنجم ایران در «نظام میراثی کشاورزی»