مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-17سياسي

همت مردم در مقابله با رودخواران


مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: نقش مردم در به ثمر نشستن نهضت سنددار کردن رودخانه های استان بسیار شامخ و جالب توجه است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: نقش مردم در به ثمر نشستن نهضت سنددار کردن رودخانه های استان بسیار شامخ و جالب توجه است.

ناصر صادقیان پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص اخذ سند مالکیت رودخانه ها توسط وزارت نیرو اظهار کرد: این اتفاق جدیدی نیست و همکاری بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک در انجام تکالیف قانونی مشترک سابقه زیادی دارد؛ حتی این تفاهم نامه چندمین نسخه از نوع خود بوده اما با توجه به امضای آن در سطوح بالای وزارت و سازمان مذکور، رسالت تنویر نیز با این مقامات است.

وی افزود: مطابق اصل 45 قانون اساسی و مواد 1 و 2 قانون توزیع عادلانه آب، رودخانه ها در زمره مشترکات عمومی بوده و متعلق به همه مردم است.

دستگاه های متولی مد نظر مقنن در اصل 45 قانون اساسی در واقع به واسطه تثبیت، مالک این ثروت ها نخواهند شد، بلکه اینگونه اقدامات در راستای سیاست‎های تکلیفی موضوع ماده 26 آیین نامه اموال دولتی و قانون جامع حدنگار و آیین نامه اجرایی آن است.

در صورتی که سیاست های نظارتی و پیشگیرانه موجود را به درستی اجرا کنیم، جایی برای نگرانی های مطرح شده در قالب انتقاد به تفاهم نامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همت مردم در مقابله با رودخواران

همت مردم در مقابله با رودخواران