مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-09دانش

دانش آموخته شریف در لیست 100 چهره هوش مصنوعی


الهام طبسی دانش آموخته دانشگاه شریف، پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) هم رده با ایلان ماسک وارد فهرست تاثیرگذارترین افراد حوزه هوش مصنوعی شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مجله تایم لیست 100 فرد تأثیرگذار در زمینه هوش مصنوعی را اعلام کرده است که در آن نام افرادی از جمله سم آلتمن ، مدیرعامل OpenAI، میس حسابیس ، مدیرعامل DeepMind و ایلان ماسک به چشم می خورد.

نکته قابل توجه این لیست حضور الهام طبسی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) است.

تایم در لیست خود به 100 فرد تأثیرگذار جهان در زمینه هوش مصنوعی در دسته بندی هایی از جمله رهبران، سرمایه گذاران، شکل دهندگان و محققان اشاره کرده است.

در این لیست نام افراد مختلفی از جمله سنها روانور 18 ساله که در سال 2020 اولین و بزرگترین گروه فعال جوانان جهان در هوش مصنوعی با نام Encode Justice را تأسیس کرد تا جفری هینتون 76 ساله دیده می شود.

یکی از نام های قابل توجهی که در دسته بندی شکل دهندگان هوش مصنوعی به آن اشاره شده، الهام طبسی است.

تایم درباره این محقق ایرانی می نویسد: نزدیک به پنج سال پیش، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) شروع به ساخت برنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموخته شریف در لیست 100 چهره هوش مصنوعی

دانش آموخته شریف در لیست 100 چهره هوش مصنوعی