مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 13:402023-09-01ورزشي

هوش مصنوعی 3 خلبان قهرمان را شکست داد!


یک پهپاد مچهز به هوش مصنوعی در مسابقه با پهپادهای تحت کنترل سه خلبان قهرمان توانست آنها را شکست دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، هوش مصنوعی با شکست دادن انسانها در همه چیز از شطرنج و گو (Go) گرفته تا استارکرفت (StarCraft) و گرن توریسمو (Gran Turismo)، مهارت خود را در بازی افزایش داده و قهرمانان جهان را در ورزش های واقعی شکست داده است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین انسان هایی که حس شکست خوردن از هوش مصنوعی را تجربه کرده اند، سه خلبان متخصص پهپاد هستند و از الگوریتمی شکست خوردند که یاد گرفته بود پهپاد را در مسیر مسابقه سه بعدی با سرعت سرسام آور و بدون تصادف به پرواز درآورد یا حداقل زیاد تصادف نکند.

الگوریتم سوییفت ای آی (Swift AI) که توسط پژوهشگران دانشگاه زوریخ ابداع شده است، در 15 مسابقه از 25 مسابقه در برابر قهرمانان جهان پیروز شد و سریع ترین دور را در مسیری ثبت کرد که در آن پهپادها به سرعت 80 کیلومتر در ساعت می رسند.

الیا کافمن (Elia Kaufmann) از پژوهشگران پروژه سوییفت گفت: این اولین باری است که یک ربات مجهز به هوش مصنوعی، قهرمانان انسان را در یک ورزش فیزیکی واقعی که برای انسان و توسط انسان طراحی شده است، شکست می دهد.

این مسابقه شامل پرواز یک پهپاد در یک مسیر پر از دروازه هایی است که برای جلوگیری از تصادف باید به صورت بی نقص از آنها عبور کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی 3 خلبان قهرمان را شکست داد!

هوش مصنوعی 3 خلبان قهرمان را شکست داد!