تجاری سازی و صادرات فرهنگی؛ سهل یا دشوار؟یکی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به لزوم تجاری سازی و صادرات محصولات فرهنگی ایرانی، در یادداشتی آورده است به وجوه معرفی، - یکی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به لزوم تجاری سازی و صادرات محصولات فرهنگی ایرانی، در یادداشتی آورده است به وجوه معرفی، بازاریابی و بازارسازی این محصولات توسط رایزنان فرهنگی ایران در سراسر جهان پرداخته است. مهدی بزازان، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری ایسنا گذاشته، توانمندسازی اقتصادی حوزه فرهنگ و صادرات محصولات فرهنگی را مورد واکاوی قرار داده است. او در یادداشت خود آورده است: کارل مارکس می گوید: ملت را از تاریخشان دور نگه دارید، در آن صورت به راحتی کنترل می شوند. اما جالب است که این فیلسوف و اقتصاددان آلمانی که بانی مکتب کمونیسم است، فرهنگ را روبنا و امری تجملی در جامعه می داند. درحالیکه به تاریخ که محصول فرهنگ است، جایگاه والا می دهد. گرچه همین تعارضات بوده است که مکتب او را که زمانی طرفداران بسیاری پیدا کرده بود، به سرعت به زیر کشاند و تنها پوسته ای نازک و بی رمق از آن مکتب باقی مانده است تا آیینه عبرتی باشد برای آنانی که نقش فرهنگ را دست کم می گیرند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |