مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-11دانش

توسعه کاربردهای مخابرات مولکولی در پزشکی و بیوتکنولوژی


محققان دانشگاه صنعتی شریف با اجرای تحقیقاتی، کاربردهای مخابرات مولکولی در حوزه های پزشکی و عیب یابی خطوط انتقال را مورد بررسی قرار دادند.

- محققان دانشگاه صنعتی شریف با اجرای تحقیقاتی، کاربردهای مخابرات مولکولی در حوزه های پزشکی و عیب یابی خطوط انتقال را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی علم ایران (INSF)، لادن خالوپور از محققان این طرح مخابرات مولکولی را یکی از روش های ارسال، انتقال و دریافت اطلاعات با استفاده از مولکول ها دانست و گفت: این روش معمولاً در مواردی کاربرد دارد که شرایط انتقال پیام از قبیل ابعاد، ماهیت محیط انتقال، ماهیت یا نوع سیگنال اولیه ارسالی و دریافتی با ویژگی های مولکولی سازگار باشد.

وی پزشکی، بهداشت و درمان را از جمله زمینه های کاربردهای صنعتی و زیست محیطی مخابرات مولکولی دانست و اظهار کرد: از مخابرات مولکولی در مقیاس میکرو، می توان در حوزه پزشکی، زیست و بیوتکنولوژی، تشخیص بیماری و مکان یابی در بدن بهره برد و این علم در مقیاس ماکرو هم برای تشخیص آلودگی و نشتی در دریا و محیط زیست استفاده کرد.

مجری این طرح اضافه کرد: در محیط هایی که یک سیال جریان دارد، معمولاً مشکلاتی از قبیل نشتی سیال به خارج از مسیر جریان و وجود یا ورود آلودگی به سیال در مسیر جابه جایی مطرح می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کاربردهای مخابرات مولکولی در پزشکی و بیوتکنولوژی

توسعه کاربردهای مخابرات مولکولی در پزشکی و بیوتکنولوژی