مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 12:012023-09-12پزشكي

تشخیص و درمان رایگان بیماران مشکوک به مالاریا در استان کرمان


تمامی موارد مشکوک به بیماری مالاریا به صورت کاملا رایگان مورد تشخیص و درمان قرار می گیرند و بیماران نگرانی بابت این مسأله نداشته باشند.

- سعید صحبتی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن تاکید بر کاهش شیوع بیماری مالاریا در کشور اظهار کرد: خوشبختانه به مدد انجام فعالیت ها و اقدامات گسترده در دو دهه اخیر، شیوع این بیماری در کشور ما به شدت کم شده و مناطق آلوده به مالاریا بسیار کوچک و محدود شده اند.

 وی ادامه داد: اما در دو سال اخیر با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی که در منطقه جنوب شرق کشور اتفاق افتاده و خصوصا وجود بارش های فصلی که با نام باران های موسمی از آن یاد می شو، و عمدتا از اوایل بهار تا اوایل پاییز رخ می دهد، بارش های شدید سبب ایجاد باتلاق ها و آب گیرها شده که تجمع پشه مالاریا در کشورهای همسایه شرقی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه این بیماری در مناطق مرزی کشور ما و استان های ناحیه جنوب شرق ایران افزایش یافته، یادآور شد: استان کرمان نیز به عنوان یکی از استان هایی که در مجاورت با همسایه های شرقی است، از این قاعده مستثنی نبوده و در دو سال اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به مالاریا در استان بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص و درمان رایگان بیماران مشکوک به مالاریا در استان کرمان

تشخیص و درمان رایگان بیماران مشکوک به مالاریا در استان کرمان