مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-02بين الملل

آمریکا نام چند کشور غرب آسیا را به تحریم ریزتراشه اضافه کرد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، ایالات متحده فهرست کشور هایی را که در آخرین ممنوعیت عرضه تراشه های هوش مصنوعی تولید شده توسط شرکت های انویدیا Nvidia و اِی اِم دی AMD هدف قرار گرفته اند، - به گفته رویترز، آمریکا نام چندین کشور در منطقه غرب آسیا را به لیست سیاه عرضه تراشه های هوش مصنوعی خود اضافه کرده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، ایالات متحده فهرست کشور هایی را که در آخرین ممنوعیت عرضه تراشه های هوش مصنوعی تولید شده توسط شرکت های انویدیا Nvidia و اِی اِم دی AMD هدف قرار گرفته اند، گسترش داده و ظاهراً چندین کشور غرب آسیا را به لیست سیاه خود اضافه کرده است.

بر اساس یک پرونده نظارتی انویدیا که توسط رویترز مشاهده شده است، محدودیت هایی که بر عرضه تراشه های A100 و H100 این شرکت - که برای سرعت بخشیدن به وظایف یادگیری ماشینی طراحی شده اند - تأثیر می گذارند، هیچ تأثیر فوری بر درآمد این شرکت نخواهد داشت.

به گفته یک منبع آگاه، شرکت ای ام دی که نامه ای رسمی برای اعمال محدودیت های مشابه دریافت کرده است، همچنین هیچ تاثیری را بر درآمد خود متصور نیست.

نه شرکت انویدیا و نه ای ام دی مشخص نکرده اند که آخرین کشور هایی هستند که تحت تأثیر محدودیت های صادراتی واشنگتن قرار گرفته اند، چه کشور هایی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا نام چند کشور غرب آسیا را به تحریم ریزتراشه اضافه کرد

آمریکا نام چند کشور غرب آسیا را به تحریم ریزتراشه اضافه کرد