مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-02اقتصادي

خبرهای خوب در شناسایی ارقام مقاوم بادام در چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ثمردهی 65 رقم تجاری و ژنوتیب های امیدبخش بادام در طرح مقایسه و بررسی سازگاری این ارقام در استان خبر داد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ثمردهی 65 رقم تجاری و ژنوتیب های امیدبخش بادام در طرح مقایسه و بررسی سازگاری این ارقام در استان خبر داد.

حسین برزگر 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرمازدگی سالانه حدود دو تا سه هزار میلیارد تومان به باغات بادام استان خسارت وارد می کند، اظهار کرد: به طور میانگین در 10 سال گذشته و به قیمت روز بیش از 20 هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغات استان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه از دهه 70 توسعه باغات بادام در استان کلید خورد، افزود: ارقامی که برای جایگزینی به خصوص در باغات فرسوده و اصلاح باغات درجه دو در استان مطرح بود، نیاز به چاره اندیشی داشت که مجددا بحث سرمازدگی و خسارت به باغات بادام وارد نشود.

در این راستا طرح مقایسه و بررسی سازگاری ارقام جدید در استان با همکاری موسسه تحقیقات باغبانی کشور و پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری در شهرستان بن و ایستگاه تحقیقات بادام به صورت همزمان اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوب در شناسایی ارقام مقاوم بادام در چهارمحال و بختیاری

خبرهای خوب در شناسایی ارقام مقاوم بادام در چهارمحال و بختیاری