مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-08اقتصادي

معدن طرزه کجاست؟ جزییات انفجار هولناک در معدن پرحادثه


معدن طرزه در روستای طرزه از توابع دهستان دامنکوه بخش مرکزی شهرستان دامغان در استان سمنان واقع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این منطقه دارای معادن بسیار زیاد زغال سنگ است؛ حدود 25 درصد ذغال سنگ کشور از معادن موجود در این روستا استخراج می شود.

طرزه در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه های البرز قرار دارد و یکی از اصلی ترین مراکز فعالیت معدنی شمال شرق کشور می باشد که شامل 4 معدن اصلی کلاریز، مجموعه مادر (تونل مادر)، کلمدر برناکی و رزمجا غربی و چند معادن خصوصی دیگر بوده و عملیات معدنی در این محدوده از سال 1348 آغاز شده است.

معدن بزرگ طرزه نیز از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی می باشد این معادن متاسفانه به دلایلی چند نظیر فرسودگی تجهییزات، ضعف مدیریت، ضعف HSE و مواردی همانند در طول سالیان اخیر، دچار حوادث متعددی شده که به برخی از ان ها اشاره می شود: حادثه شهریور 1402 معدن طرزه ساعت 19:30 عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل های معدن زغال سنگ شرکت البرز شرقی (معدن رزمجاه طرزه) در عمق 700 متری معدن در طرزه دامغان، تونل ریزش کرد و 6 نفر در معدن محبوس شدند.

بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت گردیده که با درمان سرپایی در محل، بهبود یافتند و طبق گزارشات، شش کارگر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن طرزه کجاست؟ جزییات انفجار هولناک در معدن پرحادثه

معدن طرزه کجاست؟ جزییات انفجار هولناک در معدن پرحادثه