مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-09اقتصادي

تجارت انرژی ایران 6 برابر افزایش یافت


با توجه به رشد شش برابری حجمی صادرات و رشد دو برابری قیمت نفت خام در هر بشکه، درآمد یک ماهه نفتی ایران در مرداد 1402 معادل درآمد نفتی کشور در 12 ماهه سال 1399 قرار گرفته است.

- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: با توجه به رشد شش برابری حجمی صادرات و رشد دو برابری قیمت نفت خام در هر بشکه، درآمد یک ماهه نفتی ایران در مرداد 1402 معادل درآمد نفتی کشور در 12 ماهه سال 1399 قرار گرفته است.

مهدی هاشم زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اخیرا مطرح می شود که میزان تحریم ها کاهش پیدا کرده، درحالی که این اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: نکته ای که وجود دارد این است که ذخایر استراتژیک آمریکا به کمترین میزان در چهار دهه اخیر رسیده و روسیه و عربستان نیز میزان تولید خود را کاهش داده اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا ناچار بوده که نفت ایران را در بازار بپذیرد و نفت ایران در ماه جاری به میزان بسیار بالایی وارد بازار جهانی شود و از این موضوع استقبال کرده است، گفت: این یک اتفاق مثبتی برای ماست؛ میانگین صادرات نفت ایران در ماه اخیر بیشترین میزان را ثبت کرد که می توانیم از این طریق درآمدهای ارزی خوبی داشته باشیم و هم در بحث ثبات ارزی و هم گسترش ثبات انرژی می توانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت انرژی ایران 6 برابر افزایش یافت

تجارت انرژی ایران 6 برابر افزایش یافت