مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 14:502023-08-23اقتصادي

معافیت مالیاتی 115 هزار میلیارد تومانی شرکت های بزرگ در سال گذشته


معتقدیم که باید از دانه درشت ها مالیات بیشتری بگیریم.

به موجب قانون در سال 1401 بالغ بر 115 هزار میلیارد تومان به شرکت های بزرگ معافیت داده شده؛ - ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان مالیاتی کشور گفت: معتقدیم که باید از دانه درشت ها مالیات بیشتری بگیریم.

به موجب قانون در سال 1401 بالغ بر 115 هزار میلیارد تومان به شرکت های بزرگ معافیت داده شده؛ چرا باید اینکار را بکنیم؟ چرا باید شرکتی که هزاران میلیارد تومان سود دارد از مالیات معاف شود؟ سیدمحمدهادی سبحانیان در نشستی مشترک با اتاق اصناف مشهد که امروز یکم شهریور در اتاق اصناف مشهد برگزار شد، در پاسخ به مشکلات مطرح شده توسط اتحادیه های مشهد اظهار کرد: مالیات نسبت به نفت سهم بیشتری از تامین منابع دولت را به خود اختصاص داده است.

در گذشته نفت بیشترین منابع دولت را تامین می کرد و در حال حاضر به موجب سیاست های کلان کشور و قوانین بودجه، رشد قابل توجهی در درآمدهای مالیاتی می بینیم.

وی افزود: بخشی از این افزایش ها می تواند مدیریت شده باشد و این موضوع باید از شناسایی مودیان جدید و گسترش چتر مالیاتی رقم بخورد.

رییس سازمان مالیاتی تصریح کرد: از مجلس این خواهش را داریم که افزایش هایی که در درآمدهای مالیاتی دیده می شود را واقع بینانه ببیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت مالیاتی 115 هزار میلیارد تومانی شرکت های بزرگ در سال گذشته

معافیت مالیاتی 115 هزار میلیارد تومانی شرکت های بزرگ در سال گذشته