مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:002023-08-29فرهنگي

30 بنای تاریخی در لرستان مرمت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از مرمت 30 بنای تاریخی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطا حسن پور امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور حفاظت از میراث تاریخی فرهنگی لرستان از ابتدای سال تاکنون 30 بنای تاریخی استان مرمت شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به ضرورت نگهداری و حفاظت از بناهای تاریخی سطح استان، این اداره کل از ابتدای سال تاکنون نسبت به انجام بیش از 30 فصل مرمت بر روی آثار تاریخی استان از جمله خانه، پل، کاروان سرا، حمام، بقعه های امامزادگان و بافت های تاریخی در سطح استان اقدام کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این آثار تاریخی هزینه شده است، افزود: انتظار می رود باتوجه به ابلاغ اعتبار از محل های استانی و ملی، تا پایان سال بناهای مرمت شده به بیش از 40 تا 50 اثر برسد.

حسن پور، اضافه کرد: مرمت این آثار غالباً توسط استادکاران و مرمتگران بومی استان انجام شده که علاوه بر کاهش هزینه های مرمت، زمینه اشتغال در استان را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت تاریخی بودن و گذشت زمان، عوامل طبیعی و دخالت های انسانی، فرسودگی در کالبد ابنیه تاریخی را به دنبال دارد، تصریح کرد: رفع این مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 بنای تاریخی در لرستان مرمت شد

30 بنای تاریخی در لرستان مرمت شد