مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-06پزشكي

گرفتگی بینی همراه با این علائم نشانه سینوزیت است


فوق تخصصی جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس ها گفت: اگر سینوزیت فردی از سه ماه بیشتر طول بکشد، تبدیل به سینوزیت مزمن شده است.

- جی پلاس ، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما 13 شهریور، محسن نراقی جراح و متخصص گوش حلق و بینی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس، در خصوص بیماری سینوزیت به گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که سینوس در کجای صورت قرار گرفته است؟، گفت: سینوس ها حفرات خالی هستند که در حالت عادی پر از هوا است و مشکل از زمانی ایجاد می شود که این حفرات با ترشحات پر شوند.

سینوسها به طور طبیعی از راه مجراهای باریکی ترشحات را به داخل بینی می ریزند، اگر این مجاری توسط ترشحات بسته شوند راه خروج نخواهند داشت و با ایجاد محیطی مناسب برای رشد باکتری ها، التهاب سینوس (سینوزیت) ایجاد میشود.

وی ادامه داد: در یک فرد بزرگسال، تعداد 10 عدد سینوس وجود دارد: دو سینوس فکی، دو سینوس پیشانی، یک جفت سینوس در قاعده جمجمه و 4 عدد سینوس های قدامی و خلفی هستند که بین چشم ها قرار دارند، بنابراین افراد ممکن است با بسته شدن راه یک تا ده سینوس خود، دچار سینوزیت شوند که با شدت های متفاوت سینوزیت همراه خواهد بود.

این جراح گوش و حلق بینی افزود: متاسفانه کیفیت زندگی افراد مبتلا به سینوزیت دچار افت می شود، زیرا دائم با مجاری بسته و ترشحات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتگی بینی همراه با این علائم نشانه سینوزیت است

گرفتگی بینی همراه با این علائم نشانه سینوزیت است