مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:352023-08-29اقتصادي

تعاونی ها در دولت سیزدهم صادرات محور شدند


بر اساس آمارها، صادرات بخش تعاون در دولت سیزدهم نسبت به سایر بخش های اقتصاد دو برابر افزایش داشته و میزان صادرات تعاونی ها در سال گذشته بیش از 1.

- 5 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تعاونی ها ار جمله بنگاه هایی هستند که در امر توسعه صادرات و حضور در بازارهای هدف نقش بسزایی دارند.

در حال حاضر بیشترین سهم صادرات متعلق به بخش های کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی، فرش دستباف و صنایع معدنی است و زعفران، پسته و فرش از جمله کالاهای صادراتی مهم به شمار می روند که بخش اعظمی از آنها توسط تعاونی ها صادر می شوند که ضمن ارزآوری، ارزش افزوده خوبی را نصیب کشورمان می کنند.

کارشناسان معتقدند با توجه به ظرفیت های بالایی که تعاونی ها در صادرات غیرنفتی دارند باید از توانمندی های صادراتی آنها به نحو شایسته و ویژه تری استفاده شود.

مهدی مسکنی- معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش حجم صادرات تعاونی ها در دولت سیزدهم خبر داده و می گوید: حجم صادرات بخش تعاون در دو سال گذشته نسبت به سایر بخش های اقتصاد دو برابر بوده و تعاونی ها در این مدت صادرات محور شدند.

وی بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت تعاونی های مرزنشین در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرده و می گوید: هم اکنون کمتر از 10 درصد ظرفیت تعاونی های مرزنشین مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعاونی ها در دولت سیزدهم صادرات محور شدند

تعاونی ها در دولت سیزدهم صادرات محور شدند