مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-31سياسي

اظهارنظر نماینده ارومیه درباره علت کاهش آب دریاچه


نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نهضت ملی برای احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد، گفت: دریاچه ارومیه خشک نشده ولی ظرفیت آن کاهش پیدا کرده است که علت این اتفاق هم گرمای زیاد و تبخیر آب دریاچه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید سلمان ذاکر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر آب دریاچه ارومیه در کمترین مقدار خود است که این وضعیت نگران کننده است.

در طول سه سال گذشته 1300 میلیارد هزینه شده که تا وقتی پروژه های انجام شده به نتیجه برسد زمان لازم است چون همان مقداری که دریاچه خشک شد به همان مقدار هم طول می کشد که پرآب شود.

این عضو هیات تحقیق و تفحص دریاچه ارومیه با تاکید بر این که باید فرهنگ و نهضت برای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد، اضافه کرد: مشکل بودجه ای برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد این که دریاچه ارومیه بیشتر خشک شده به خاطر کاهش نزولات آسمانی است؛ ظرفیت نرم آب دریاچه ارومیه باید 14 میلیارد مترمکعب باشد که اکنون به یک میلیارد مترمکعب رسیده از پارسال تاکنون ظرفیت آن دو میلیارد مترمکعب کم شده که به خاطر تبخیر آب است.

نزدیک به 160 میلیون مترمکعب آب از رودخانه زاب منتقل شد اما به خاطر گرمای آب تبخیر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارنظر نماینده ارومیه درباره علت کاهش آب دریاچه

اظهارنظر نماینده ارومیه درباره علت کاهش آب دریاچه