مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-10بين الملل

نخست وزیر چین: ما و اروپا باید متحد شویم


نخست وزیر چین در جریان نشست گروه بیست گفت که چین و اروپا باید متحد شوند و ثبات را در بحبوحه ناپایداری و عدم قطعیت های جهانی فراهم کنند.

- نخست وزیر چین در جریان نشست گروه بیست گفت که چین و اروپا باید متحد شوند و ثبات را در بحبوحه ناپایداری و عدم قطعیت های جهانی فراهم کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لی چیانگ نخست وزیر چین شنبه خطاب به اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در حاشیه نشست گروه 20 در دهلی نو گفت که امیدوار است اتحادیه اروپا بتواند محیطی بدون تبعیض برای فعالیت شرکت های چینی در اروپا فراهم کند.

در بیانیه ای که روز یکشنبه پس از این نشست توسط وزارت خارجه چین منتشر شد، آمده است که لی چیانگ همچنین گفت که چین مایل به تقویت گفت وگو و همکاری با اتحادیه اروپا در زمینه انرژی پاک و تامین مالی برای فعالیت های دوستدار محیط زیست است.

براساس گزارش روسیا الیوم، رییس کمیسیون اروپا هم گفت که کشورهای اتحادیه اروپا امیدوارند که چین بتواند نقش مثبتی را در حل و فصل درگیری ها در اوکراین ایفا کند.

اورزولا فون درلاین پس از نشست با لی چیانگ گفت: درخصوص جنگ امیدواریم که چین نقش مثبتی را در تحقق صلح عادلانه و پایدار در اوکراین ایفا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر چین: ما و اروپا باید متحد شویم

نخست وزیر چین: ما و اروپا باید متحد شویم