مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-18پزشكي

انجام 39 ماموریت اورژانس هوایی به مناطق صعب العبور کردستان


سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مناطق دورافتاده یا صعب العبور برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، حسین جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: در طول سالجاری 39 مأموریت موفق اورژانس هوایی دانشگاه برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است.

به گفته وی،  15 مورد از این ماموریت ها مربوط به مصدومان ترافیکی، 8 مورد  مصدومان غیرترافیکی،  3 مورد بیمار سکته مغزی، 2 مورد بیمار قلبی تنفسی، 7 مورد برای انتقال مادران باردار و چهار مورد برای انتقال سایر موارد به مراکز درمانی تخصصی تر بوده است.

هزینه یک میلیارد ریالی هر بار پرواز بالگرد وی تصریح کرد: هر پرواز بالگرد اورژانس با توجه به نوع مأموریت، حداقل یک میلیارد ریال هزینه دارد که به صورت کاملاً رایگان برای نجات جان مصدومان یا بیماران انجام می گیرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 پَد استاندارد بالگرد در این دانشگاه وجود دارد که 3  پد آن مربوط به سنندج و شهرستان های سقز، بانه، مریوان، قروه، اورامان و بیجار نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 39 ماموریت اورژانس هوایی به مناطق صعب العبور کردستان

انجام 39 ماموریت اورژانس هوایی به مناطق صعب العبور کردستان