مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-10اجتماعي

گرد و غبار عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام بیشترین تاثیرپذیری را خواهند داشت


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر گرد و غبار کشور عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام از استان هایی هستند که بیشترین تاثیرپذیری را از آن خواهند داشت.

- داوود میرشکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار که از 18 شهریورماه در تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این اجلاس دو روزه حدود 50 کشور شرکت کرده اند و حدود 15 نهاد بین المللی در آن مشارکت فعال دارند.

وی افزود: مقرر شده در این اجلاس با نشست های تخصصی، همه کشورها تجربیات خود در خصوص مهار ریزگردها و مقابله با ریزگردها را به اشتراک بگذارند.

همچنین مسائل منطقه ای بررسی می شود تا موارد کمک کننده در زمینه کاهش گرد و غبار فرامرزی و جلوگیری از بیابان زایی در قالب بیانیه، در پایان این اجلاس امضاء شود.

میرشکار بیان کرد: در این اجلاس، رییس جمهور بحث تشکیل صندوق مالی مشترک در حوزه محیط زیست را مطرح کرده است تا با حمایت مالی این صندوق، تصمیمات این اجلاس اجرایی شوند و شاهد خروجی اجرایی آن باشیم.

بیشتر در این باره: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به برنامه های اجلاس قبلی گفت: مقرر شده طرح پایلوتی به صورت مشترک توسط خوزستان و ایلام و استان های درگیر گرد و غبار کشور عراق اجرا شود تا تجربیات به کشور عراق منتقل شود و ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام بیشترین تاثیرپذیری را خواهند داشت

گرد و غبار عراق کنترل نشود، خوزستان و ایلام بیشترین تاثیرپذیری را خواهند داشت