مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 10:352023-09-02بين الملل

مخبر: راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برای بازدید از پایانه های مرزی و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره که با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برگزار می شود، - معاون اول رییس جمهور گفت: راه آهن شلمچه ـ بصره با همراهی دو کشور ایران و عراق حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد و امیدواریم برای دو کشور و همچنین سایر کشور های منطقه منشاء خیر و برکت باشد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برای بازدید از پایانه های مرزی و شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره که با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برگزار می شود، راهی استان خوزستان شد.

وی پیش از این سفر یک روزه، پروژه راه آهن شلمچه ـ بصره را طرحی راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور، می تواند تکمیل کننده مسیر های بین المللی حمل و نقل باشد.

معاون اول رییس جمهور گفت: همه کشور های منطقه ای و فرامنطقه ای به دو کریدور شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب نیاز دارند وجز راهبرد های جدی ما است.

این پروژه یکی از مواردی است که از پیش از انقلاب، مدنظر ایران و عراق بوده است که متاسفانه تکمیل نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبر: راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد

مخبر: راه آهن شلمچه ـ بصره حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می رسد