مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 16:352023-08-30سياسي

توضیحاتی درباره ابهام پرونده «ماسوله» در یونسکو


به دنبال مخالفت شورای جهانی بافت ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) با ثبت جهانی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» در یونسکو به خاطر ایرادهایی که مطرح کرده، - به دنبال مخالفت شورای جهانی بافت ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) با ثبت جهانی پرونده منظر فرهنگی ماسوله در یونسکو به خاطر ایرادهایی که مطرح کرده، مدیرکل پیشین ثبت آثار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، درباره این ابهام و ایرادهای مورد اشاره توضیحاتی داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی پورعلی درباره آخرین وضعیت ثبت جهانی پرونده منظر فرهنگی ماسوله گفت: پرونده پیشنهادی منظر فرهنگی ماسوله بنا بر نظر مشورتی و مصوبه شورای ملی ثبت آثار در سال 1400 برای دبیرخانه مرکز میراث جهانی یونسکو ارسال شد.

منظر فرهنگی ماسوله از سال 2007 میلادی در فهرست در انتظار میراث جهانی یونسکو قرار داشته و به لحاظ حفاظتی و مدیریتی از شرایط قابل قبولی برای نامزدی ثبت در فهرست میراث جهانی بهره مند بوده و هست.

مدیرکل پیشین ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: ارزیابی میدانی پرونده از سوی شورای جهانی بافت ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) در تابستان 1401 توسط کارشناس اعزامی یونسکو انجام شد و بنا بر اذعان همگان، گزارش ارزیابی حائز جنبه های کاملاً مثبت سایت است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحاتی درباره ابهام پرونده «ماسوله» در یونسکو

توضیحاتی درباره ابهام پرونده «ماسوله» در یونسکو