مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 17:452023-08-31پزشكي

انجام حدود 35 هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا امروز برای حدود 35 هزار زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت های سندرمیک انجام شده است.

- عبداله خوان زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مراقبت از بیماری ها، کارکنان پیشگیری و مبارزه با بیماری ها از ابتدای عملیات خدمات رسانی به زائران در نقطه صفر مرزی حضور داشتند و بیش از 120 نیروی دوره دیده، کار مراقبت و غربالگری را انجام می دهند.

وی افزود: در حال حاضر در هر نوبت کاری 12 نیروی بهداشتی حضور دارند که به تدریج با اوج بازگشت زائران تعداد این نیروها نیز افزایش خواهد یافت.

خوان زاده بیان کرد: تا امروز برای تعداد 34 هزار و 844 زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت های سندرمیک انجام شده و از 297 نفر نیز نمونه انسانی گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته 6 هزار و 871 مورد از مواکب، استراحتگاه ها و تأسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است و از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد 6 هزار و 970 مورد کلرسنجی و 533 مورد نمونه برداری میکروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: با دستگاه های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا 2 هزار و 788 مورد سنجش صورت گرفت و 4 هزار و 190 کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام حدود 35 هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه

انجام حدود 35 هزار مراقبت سندرومیک در مرز شلمچه