مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-08بين الملل

نخستین واکنش نظامی آمریکا به تحولات نیجر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از المیادین، مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که پنتاگون در اولین اقدام بزرگ نظامی آمریکا در نیجر پس از کودتا در این کشور، - وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که مواضع برخی نیروها و تجهیزات نظامی خود را در داخل نیجر تغییر می دهد و شماری از پرسنل غیر ضروری را از نیامی خارج می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از المیادین، مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که پنتاگون در اولین اقدام بزرگ نظامی آمریکا در نیجر پس از کودتا در این کشور، تصمیم به جابجایی برخی نیرو ها و تجهیزات در داخل خاک نیجر و خارج کردن تعداد کمی از پرسنل غیرضروری گرفته است.

سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که جا به جایی نیرو های آمریکایی بین پایگاه های نظامی این کشور در نیجر از روی احتیاط انجام شده است.

سینگ در پاسخ به سوال خبرنگار المیادین تاکید کرد که علیرغم نگرانی آمریکا از تحولات اخیر در برخی کشور های غرب آفریقا، همچنان به تعهدات خود در منطقه متعهد است.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد: تحولات اخیر در برخی از کشور های غرب آفریقا برای ما نگران کننده است، زیرا ما همچنان از دموکراسی و رهبران منتخب در آنجا دفاع می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین واکنش نظامی آمریکا به تحولات نیجر

نخستین واکنش نظامی آمریکا به تحولات نیجر