مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:352023-09-12پزشكي

بلایی که مصرف خوسرانه مکمل ها سرتان می آورد


رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: مکمل ها وقتی به میزان زیاد مصرف شوند مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند و حتی برخی اوقات باعث از بین رفتن کبد شده و نیاز به پیوند کبد را به وجود می آورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایرج خسرو نیا رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی در برنامه روزنه رادیو گفت وگو پیرامون موضوع آمپول نوروبیون و احتمال سرطان زا بودن آن گفت: ویتأمین ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند که ویتأمین های محلول در آب از طریق ادرار دفع می شوند و موادی که برای خونسازی و اعصاب لازم است را نیز با خود دفع می کنند.

وی با بیان اینکه بنابراین وقتی ویتأمین مصرف می کنیم مقداری از مواد لازم بدن نیز دفع می شود افزود: بعضی از ویتأمین ها هم محلول در چربی هستند که باید از طریق کبد به بدن برسند و اگر به مقدار زیاد از آن ها مصرف کنیم در کبد تجمع کرده و باعث چرب شدن کبد می شوند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی تصریح کرد: مصرف همه ویتأمین ها و مکمل ها به مقدار کم و با دستور پزشک اشکالی ندارد اما مقادیر زیاد آن ها باعث عوارض استخوانی و سنگ کلیه می شود و حتی ریزش مو و ناراحتی های پوستی نیز ایجاد می کند.

خسرو نیا اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما چندین دارو بدون نسخه پزشک مصرف می شوند که یکی از آن ها ویتأمین ها هستند که استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلایی که مصرف خوسرانه مکمل ها سرتان می آورد

بلایی که مصرف خوسرانه مکمل ها سرتان می آورد