مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 03:202023-08-25اجتماعي

باشگاه «هیس طوری» ایجاد می شود؛ لزوم بازنگری کتب درسی تاریخ


اصلی ترین هدفی که در پویش کتابخوانی هیس طوری دنبال شد، این بود که یک جریان فراگیر ملی نوجوانانه و به تعبیری دهه هشتادی در خصوص شناخت دقیق تر غرب ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  هیس طوری یک پویش سراسری حول مطالعه و کنشگری، پیرامون مجموعه کتاب سرگذشت استعمار نوشته مهدی میرکیایی است؛ فعالیت این پویش از آبان 1401 آغاز شد و فرایند برگزاری آن تا پایان تیر 1402 ادامه داشت.

هدف اصلی این پویش به بهانه مطالعه مجموعه کتاب سرگذشت استعمار این بود تا نوجوانان با مفهوم مهم و بنیادین ذیل عرصه دشمن شناسی و مطالعه تاریخ با عنوان استعمار که از غرب برخاسته، آشنا شوند.

نوجوانان در هیس طوری رقیب گفتمانی کشور خود را در این جغرافیای تاریخی، اجتماعی و سیاسی شناسایی و پیشینه و تاریخچه آن را می شناسند؛ دهه هشتادی ها با رویکردهای مجموعه ای از کشورهای غربی که پیوسته اقدامات استعماری انجام داده اند، آشنا شده و با شناسنامه ای که آنها از خود به جای گذاشته اند، روبه رو می شوند؛ این موضوع وجه تسمیه پویش هیس طوری است.

اختتامیه پویش هیس طوری دوم شهریور برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند؛ در همین راستا با مهدی شریفی دبیر پویش کتابخوانی هیس طوری به گفت وگو نشستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باشگاه «هیس طوری» ایجاد می شود؛ لزوم بازنگری کتب درسی تاریخ

باشگاه «هیس طوری» ایجاد می شود؛ لزوم بازنگری کتب درسی تاریخ