مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 07:302023-09-10سياسي

ضرورت گفتمان واحد کشورها برای مقابله با گرد و غبار


رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گفتمان واحد کشورها و نهادهای بین المللی برای مقابله با گرد و غبار گفت: بیشتر منشأ گرد و غبارها در خارج از کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اهداف اجلاس بین المللی مقابله با توفان های گرد و غبار اظهار داشت: محیط زیست مرز نمی شناسد هوا آب، خاک، حیات وحش و پوشش گیاهی مرز نمی شناسد همه مؤلفه های محیط زیستی فاقد مرز هستند وقتی این بحث را داریم یعنی جهان یک پیکره واحد است و محیط زیست جهان کاملاً با هم در ارتباط هستند.

وی افزود: بر همین اساس برگزاری اجلاس بین المللی را با همکاری سازمان ملل در دستور کار قرار دادیم.

گرد و غبار مرز نمی شناسد و غالب گرد و غبارهایی که کشور ما را تحت تأثیر قرار می دهند از مرزهای خارج از کشور و سایر کشورها از آفریقا گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس و نهایتاً مقصد نهایی جمهوری اسلامی ایران می آید پس ما نیاز داریم که حتماً با همه کشورهای دنیا وارد بحث و گفتگو شویم و به یک گفتمان واحد در این زمینه برسیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در روزهای ابتدایی شکل گیری دولت در هیئت دولت با توجه وضعیتی که کشور داشت کاملاً گرد و غبار مردم را با مشکل مواجه کرده بود ریزگردهای گرد و غباری خیلی طولانی و تعدادشان افزایش پیدا کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت گفتمان واحد کشورها برای مقابله با گرد و غبار

ضرورت گفتمان واحد کشورها برای مقابله با گرد و غبار