مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 13:252023-08-27حوادث

کشف و ضبط 27 قلم اشیاء تاریخی در همدان/2 پیکرک انسان در بین آنها


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از کشف و ضبط 27 قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به ادوار مختلف در سال جاری در سطح استان خبر داد.

- سرهنگ جواد خدامرادی در گفت وگو با ایسنا، به دستاوردهای یگان حفاظت در سال 1402 اشاره و مطرح کرد: امسال 27 قلم اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به ادوار مختلف شامل 19 عدد سکه، دو عدد مهر، دو قطعه سنگ با کاربری ابزار، دو عدد پیکرک انسان و دو عدد ظرف سفالی تنبوشه کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: همچنین کشف و ضبط هفت دستگاه فلزیاب و دستگیری 36 نفر در ارتباط با جرائم حوزه میراث، حفاری غیرمجاز حمل، استفاده از دستگاه فلزیاب و .

را داشته ایم.

به گفته خدامرادی، فلزیاب ها به تهران انتقال پیدا می کنند و اشیاء کشف شده نیز چون مربوط به خود همدان هستند، در استان نگهداری می شوند؛ در واقع اشیاء کشف شده هر استان، در همان استان نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان دارای 10 پایگاه فعال در شهرستان هاست و در حوزه جرائم علیه میراث فعالیت دارد، اظهار کرد: برابر ضوابط موجود با افراد سودجویی که اقدام به حفاری غیرمجاز می کنند، برخورد قانونی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و ضبط 27 قلم اشیاء تاریخی در همدان/2 پیکرک انسان در بین آنها

کشف و ضبط 27 قلم اشیاء تاریخی در همدان/2 پیکرک انسان در بین آنها