مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 22:402023-08-24بين الملل

شورای امنیت خشونت علیه غیرنظامیان توسط ارتش میانمار را محکوم کرد


بیشتر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال خشونت علیه غیرنظامیان توسط ارتش میانمار را محکوم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به جز روسیه و چین با انتشار بیانیه مشترکی اعمال خشونت بی رحمانه ارتش میانمار علیه غیرنظامیان را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: در قطعنامه مورخ دسامبر 2022 دعوت شد تا به خشونت ارتش میانمار علیه غیرنظامیان پایان داده شود و زندانیان سیاسی از جمله آنگ سان سو چی رییس حزب حاکم برکنار شده این کشور فورا آزاد شوند، اما تا کنون پیشرفت ناکافی حاصل شده است.

این اعضای شورای امنیت با تاکید بر اینکه بیش از 18 میلیون نفر در میانمار به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، از دولت این کشور خواستند تا به علل بحران موجود رسیدگی شود.

در این بیانیه با اشاره به اهمیت گفتگو برای حل و فصل مشکلات در میانمار، تاکید شد که باید نهادهای دموکراتیک احیا شده و برای حقوق بشر و اراده دموکراتیک مردم احترام قائل شود.

گفتنی است پس از آن که ارتش میانمار با سرنگونی دولت وقت به رهبری آنگ سان سوچی در 1 فوریه 2021، قدرت را به دست گرفت و اعتراضات مسالمت آمیز را به صورت خونینی سرکوب کرد، کشورهای آ سه آن تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران را آغاز اما ناموفق شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت خشونت علیه غیرنظامیان توسط ارتش میانمار را محکوم کرد

شورای امنیت خشونت علیه غیرنظامیان توسط ارتش میانمار را محکوم کرد