مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-20بين الملل

دوحه: تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا باعث ایجاد فضای بهتر می شود


وزیر امورخارجه قطر تاکید کرد، دوحه به اینکه روند بازگشت پنج آمریکایی زندانی در ایران را تسهیل کرده است، خیلی افتخار می کند.

- وزیر امورخارجه قطر تاکید کرد، دوحه به اینکه روند بازگشت پنج آمریکایی زندانی در ایران را تسهیل کرده است، خیلی افتخار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد عبدالرحمان آل ثانی وزیر امورخارجه و نخست وزیر قطر در گفت وگو با شبکه سی ان ان با اشاره به نقش این کشور در تسهیل حصول توافقی میان تهران و واشنگتن برای تبادل زندانی میان دو کشور گفت که قطر به ایفای نقش خود در این زمینه افتخار می کند.

وی که با کریستین امانپور، مجری شناخته شده سی ان ان گفت وگو می کرد در ادامه تاکید کرد: قطر خیلی مفتخر است که کمک کرده این افراد پیش خانواده هایشان بازگردند.

تهران و واشنگتن پس از ماه ها رایزنی غیر مستقیم با میانجی گری قطر به توافقی برای تبادل زندانیان دست یافتند که بر اساس آن، شش میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی نیز به بانک مرکزی قطر منتقل شد تا ایران بتواند با دسترسی به این دارایی های خود از آن برای معاملات بشردوستانه استفاده کند.

همچنین طبق این توافق، در برابر آزادی پنج آمریکایی که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بودند، پنج زندانی ایرانی که بهانه دور زدن تحریم های غیرقانونی از سوی نهادهای امنیتی آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوحه: تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا باعث ایجاد فضای بهتر می شود

دوحه: تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا باعث ایجاد فضای بهتر می شود