مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 22:052023-09-07بين الملل

اتحاد کشورهای منطقه علیه گرد و غبار به رهبری ایران


اجلاس بین المللی توفان های ماسه وگرد و غبار فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اتحاد و هماهنگی بین کشورهایی است که در جنوب و غرب آسیا متاثر از گرد و غبار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سحر تاج بخش، رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: این روزها به صورت جدی با رخداد گرد و غبار و پیامدهای جدی آن مواجه هستیم و کشورها موظف هستند که برنامه هایی برای سازگاری و مقابله با پیامدهای این پدیده در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: یکی از پیامدهای تغییر اقلیم افزایش رخداد پدیده های حدی است که به سبب آن توفان های گرد و خاک در منطقه ما (غرب آسیا) بسیار تشدید شده است و از طرفی نیز به علت کاهش منابع آبی، از بین رفتن رودخانه های فصلی، کمبود بارش و خشکسالی که در غرب آسیا رخ داده، شرایط برای وقوع گرد و خاک در این منطقه فراهم شده است؛ بنابراین ضرورت یک هماهنگی منطقه ای بین کشورها و بین دولت های کشورها وجود دارد تا بتوانند پیامدهای زیان بار ناشی از این پدیده را کاهش دهند.

به گفته ریاست سازمان هواشناسی کشور، اجلاس بین المللی توفان های ماسه و گرد و غبار که به میزبانی کشور ما و با محوریت ایران برگزار خواهد شد، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اتحاد و هماهنگی بین کشورهایی است که در جنوب و غرب آسیا تحت تأثیر اثرات منفی گرد و غبار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد کشورهای منطقه علیه گرد و غبار به رهبری ایران

اتحاد کشورهای منطقه علیه گرد و غبار به رهبری ایران