مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:552023-09-20بين الملل

در دوشنبه تاریخی میان ایران و آمریکا در فرودگاه دوحه چه گذشت؟


درحالی که ایران سطح کاهش معاهدات پادمانی (NPT) را کاهش داد؛ آمریکا به تبادل و آزادسازی منابع بلوکه شده رضایت داد، این معادله اقدامی فرا دیپلماتیک و ناشی از وزن گیری تهران است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مشرق نوشت: درحالی که هواپیمای رییس جمهور تهران را به مقصد نیویورک ترک کرده تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند، هم زمان یک هواپیمای قطری نیز با شماره پرواز QTR7313 از شرکت قطرایرویز، تهران را به مقصد دوحه ترک کرد تا در فرودگاه بین المللی حمد بر زمین نشیند، هواپیمای دوم شامل 5 زندانی آمریکایی بود که در آن ساعت تهران را ترک کرده بود.

مسئله تبادل زندانی میان ایران و آمریکا و نیز دسترسی تهران به برخی اموال به ناحق بلوکه شده از هفته قبل در برخی رسانه ها منتشرشده بود، ازجمله خبرگزاری رویترز گزاش داده بود که طرف ایرانی به محض دریافت تایید تراکنش شش میلیارد دلاری خود در بانکی در قطر آماده است تا چند مهره سوخته را تحویل آمریکایی ها دهد، در این گزارش قیدشده بود که این افراد اغلب دوران محکومیت خود را سپری کرده و فاقد ارزش هستند اما بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می تواند آن ها را خریداری کند.

در حالی ایران و آمریکا تبادل موفقی را در قطر انجام دادند که تا لحظه آخر بسیاری از گمانه زنی ها خبر از کنسل شدن ماجرا می داد زیرا تا هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دوشنبه تاریخی میان ایران و آمریکا در فرودگاه دوحه چه گذشت؟

در دوشنبه تاریخی میان ایران و آمریکا در فرودگاه دوحه چه گذشت؟