مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-11اقتصادي

مردم شهر «گله دار» فارس آب ندارند /وعده حل 45 روزه مشکل تامین آب


قطعی آب در برخی از مناطق جنوبی فارس نظیر شهر «گله دار» و بخش «اسیر» باعث شده تا مردم این مناطق به منابع آبی پایدار دسترسی نداشته باشند.

- شیراز - قطعی آب در برخی از مناطق جنوبی فارس نظیر شهر گله دار و بخش اسیر باعث شده تا مردم این مناطق به منابع آبی پایدار دسترسی نداشته باشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها، علیرضا پرنیان: پهناور بودن استان و وجود اقلیم های مختلف در فارس از جمله دلایلی است که آب رسانی به اقصی نقاط فارس را با مشکل مواجه کرده است البته با افزایش دما در استان و کاهش سطح آب های زیر زمینی نیز باعث شده تا بسیاری از مناطق در فارس با تنش آبی مواجه شوند.

مدیران دست اندرکار حوزه آب در فارس برای تأمین آب شرب شهرستان های جنوبی فارس نظیر لارستان و لامرد از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کرده و با ایجاد خط انتقال آب به طول 760 کیلومتر آب شرب به مناطق جنوبی فارس رسانده شده است.

مناطقی از جنوب فارس به دلایلی نظیر کاهش شدید سطح آب های زیر زمینی، کاهش بارش باران و افزایش بهره برداران با مشکل تأمین منابع آب شرب روبه رو هستند و نزدیکی مناطق جنوبی فارس با خلیج فارس نیز نتوانسته نقشی در کاهش مشکلات تأمین آب شرب این مناطق داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم شهر «گله دار» فارس آب ندارند /وعده حل 45 روزه مشکل تامین آب

مردم شهر «گله دار» فارس آب ندارند /وعده حل 45 روزه مشکل تامین آب