مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-03اجتماعي

مقدمات جمع آوری «سنبل شیطانی» از آب بندان بابل آماده است


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل با اشاره به اینکه مقدمات جمع آوری سنبل شیطانی از آب بندان بابل آماده است، گفت: جمع آوری این گیاه لنگ اعتبار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سنبل آبی یا سنبل شیطانی این روزها مهمان ناخوانده آب بندان روستای آغوزبن بابل شده؛ از زیبایی این گیاه هرچه بگوییم کم گفتیم ولی موضوع نگران کننده اثرات زیان بار این گیاه بر اکوسیستم آبی است که این روزها به دغدغه مهم مردم منطقه تبدیل شده است.

درحال حاضر  40 هکتار از سطح این آب بندان پوشیده از سنبل های آبی بوده و سرعت تکثیر گیاه در حدی است که مردم نگران گسترش این زخم عمیق در دل آب بندان هستند.

نگرانی از رشد سنبل آبی یا به عبارتی سنبل شیطانی تا حدی پیش رفت که پای مدیرکل بازرسی استان را به تالاب باز کرد تا فکری به جای نفس های بریده بریده آب بندان آغوزبن شود.

به گفته عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، سرعت تکثیر سنبل باتوجه به شدت کشت دوم بیشتر شد که همه دستگاه اجرایی باید پای کار بیایند و همه مشارکت کنند.

  وی افزود: باحضور بازرسی استان تصمیم بر این گرفته شد که در قالب مطالعه وضعیت آب، رسوبات و اثرات گیاه مورد بررسی قرار گیرد؛ به گونه ای که این گیاه از مجموعه آب بندان به طور کامل حذف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقدمات جمع آوری «سنبل شیطانی» از آب بندان بابل آماده است

مقدمات جمع آوری «سنبل شیطانی» از آب بندان بابل آماده است