مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 22:202023-09-22سياسي

مسؤولی که با سیل راهی خانه ها شد


وقتی به مناطق سیل زده روستای کانرود رسیده بودم و پای درد و دل مردم نشستم.

مردی چکمه های مشکی اش را به پا کرده بود و پای حرف ها و مشکلات مردم محل نشسته بود و تا جایی که می توانست در حل مشکلات محلیان یاری شان می کرد.

- خبرگزاری فارس؛ فاطمه احمدی: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نگاه اسلام به زمامداران و مسئولان جامعه، بسیار سخت گیرانه است، چنان نیست که قبول مسؤولیت امتیازی ویژه قلمداد شود و مردم از هر سو برای رسیدن به آن بشتابند.

ایشان مسؤولیت در اسلام را امانتی الهی می دانند و با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) در نامه پنجم نهج البلاغه خطاب به اشعث بن قیس، از کارگزاران حضرت در منطقه آذربایجان، این گونه می فرمایند: حکمرانی برای تو طعمه نیست بلکه امانتی بر عهده ات است .

برداشت صحیح از مسؤولیت اسلامی این چنین است.

وقتی انسان نگاه امانت دارانه به مسئولیت داشته باشد، ابتدا باید قدرت پذیرش امانت و عمل به تعهدات آن را در خود ببیند و سپس خود را در معرض قبول مسئولیت قرار دهد، رهبری می فرمایند: بعضی مان این جوری هستیم- به مجرّد اینکه یک مسندی، یک جایی، یا خالی می شود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم می دوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین می توانی یا نمی توانی شاید گاهی به برخی عملکردهای مسؤولان نقد داشته باشیم اما با این همه، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسؤولی که با سیل راهی خانه ها شد

مسؤولی که با سیل راهی خانه ها شد